maddejjohansson

En blogg om mitt liv. Mina intressen,min familj & mina vänner!

tips för friskare hår

Publicerad 2012-03-10 14:52:51 i Allmänt,



jag sökte runt lite igår på "hur får man tjockare hår" osv. för mitt hår är ganska tunt och kan blir slitet fast jag knappt gör något med det. fönar det typ aldrig och behövs det verkligen plattas så tar jag bara lite i luggen typ, inte i topparna. men nu har jag kommit fram till vad jag måste göra bättre efter att ha läst några tips. vissa saker sköter jag redan bra (som att inte borsta håret när det är blött..) men några tips till mig själv och till er är:

- Undvik plattång och fönen, behövs det så använd värmeskydd!
- Drick mycket vatten och ät mycket grönsaker och annat nyttigt eftersom sådant också påverkar håret.
- använd inpackning 2-3 gånger (måste jag bli bättre på!!)
- toppa håret var 8:e vecka.
- kamma inte håret när det är blött
- duscha det inte varje dag (använd istället torrshampoo så du kan duscha dit hår mer sällan)
- prova att ta b-vitaminer. (vilket jag började med idag, får se om det blir bättre)
- använd bra shampoo som passar din hårtyp. (gillar egentligen inte att lägga ner pengar på sånt,men tror det är värt det, ska prova Grazettes shampoo och balsam)

här var några tips, har ni fler bra så skriv gärna dem! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madeleine

Hej finisar! Mitt namn är Madeleine och jag är en glad 95:a som bor i Skåne. Jag går just nu frisör på polhemskolan i Lund där jag trivs jättebra. på denna blogg skriver jag mycket om min vardag men försöker också att bryta av med annat smått och gott! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela