maddejjohansson

En blogg om mitt liv. Mina intressen,min familj & mina vänner!

syskonkärlek

Publicerad 2010-10-05 18:20:50 i Allmänt,

släpa med kameran till skolan men tog aldrig några bilder. så jag tog några när jag kom hem eftersom jag har varit så dålig med det på sista tiden. vi sluta vid ett och efter skolan gjorde jag och mamma lite ärende. skulle till skolan jag ska praoa på för att få en lapp ifylld. sen vidare till citygros och sista besöket blev till vårdcentralen för prover. medans vi körde runt så passa jag på att läsa min bok. har nog aldrig varit så besatt av en bok. haha normlat så brukar jag inte gilla att läsa. men angående boken så ska jag berätta lite om den.

den heter syskonkärlek. jag tycker att hela handligen är speciell men jättegullig. det handlar om två syskon, amanda som är ca 17 och ludvig som är runt 18-19 års åldern. dom blir kära i varandra men vet att det är förbjudet. så dom får hålla det hemligt. dom var som bästa vänner innan och amanda har alltid tyckt att ludvig är snygg. jag tror ludvig också tyckte det tillbaks eftersom han gilla henne också. men i boken så är det alltid amanda som pratar. iallafall..när dom blir kära så försvinner deras bra vänskap som dom hade & inget skulle kunna bli som vanligt. deras liv går upp och ner "såhär kan vi inte hålla på,det är sjukt" och "jag älskar dig såinihelvete" är ord dom använder mycket. för att inte göra berättelsen så lång som möjligt så ska jag bara säga det viktigaste. deras mamma jobba även natt så hon märkte inte att dom höll på. boken är nog den bästa jag har läst. jag ville aldrig att den skulle ta slut. jag ville till och med att den skulle sluta med att dom var tillsammans,för dom beskrevs så himla gulliga tillsammans. men hur den verkligen sluta tänker jag inte berätta ;)

dagens  :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madeleine

Hej finisar! Mitt namn är Madeleine och jag är en glad 95:a som bor i Skåne. Jag går just nu frisör på polhemskolan i Lund där jag trivs jättebra. på denna blogg skriver jag mycket om min vardag men försöker också att bryta av med annat smått och gott! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela