maddejjohansson

En blogg om mitt liv. Mina intressen,min familj & mina vänner!

10 skönhetstips

Publicerad 2010-08-10 16:13:52 i Allmänt,

här kommer 10 skönhetstips, ska verkligen prova dom. men angående nr 1, vill man inte använda mjöl i håret så finns det vanligt torrschampoo att köpa. tror det finns på h&m eller lindex, säkert på city gross eller någon annan vanlig affär också. om ni bläddrar ner lite så hittar ni en bild på det.

1. TORRSCHAMPO

Ett kanontips om man inte hinner tvätta håret, få inte panik! Ta lite vanligt vetemjöl (OBS LITE!!) och lägg i hårbotten, kamma ut och håret ser genast bättre ut!

2. FYLLIGA FRANSAR
Om man vill ha riktigt tjocka fransar så kan man dutta ett lager löspuder på dem efter första påstrykningen av mascara innan den torkat, vänta en liten stund och lägg ett lager mascara till. Man kan prova sig fram hur många lager man lägger beroende på hur fylliga fransar man vill ha.

3. ÅTERFUKTA
Ha en fuktspray bredvid datorn om du jobbar mycket där, så att huden inte torkar ut för mycket. Se till att använda hårinpackning efter sommaren för att ge ditt hår fukt igen.

4. SNYGG HY
Använd remover, ansiktstvätt, lotion och foundation från samma märke. Det märks skillnad, produkterna "jobbar bättre med varandra" och man får snygg, fräsch hy.

5. NATURLIG SKÖNHET
Va nöjd med den man är. Den naturliga skönheten. Då slipper man använda flera lager smink vilket ser onaturligt ut. Sminket ska man använda för att framhäva vackra detaljer i ansiktet som tillexempel mun eller ögon, inte täcka!

6. LEN HUD
Basta! Sitt i en bastu under 1-2 timmar och få upp värmen så att du svettas riktigt mycket. När du är riktigt varm och mjuk i huden så ta en skrubbhandske och skrubba huden så att du får bort massa döda hudceller och annan skit. Huden kommer efteråt att kännas jättemjuk och fräsch, du kan inte sluta ta på dig själv. Obs! Viktigt att dricka mycket under hela tiden i bastun så att du inte blir uttorkad!

7. VIPPIGA FRANSAR
ett supertips på "drömfransarna": Börja med att böja fransarna med en ögonfransböjare, och ta sedan på vattenfast mascara, det gör att böjningen på fransarna "stannar" och de sjunker inte ner på grund av tyngden från mascaran

8. HEMMAGJORD ANSIKTSMASK
För frisk glow och klar hy är att tvätta ansiktet noga så du får bort all smuts och smink. Blanda ihop 1 tsk honung, 1 tsk naturell yoghurt, 1 tsk havregryn. Applicera på hela ansiktet med en foundation pensel (kom ihåg att tvätta den innan) låt det verka i 10-20 min. Tvätta därefter bort med ljummet vatten.

9. DUNDERKUR FÖR HUDEN

Gör hyn fräsch, med "glow" och rensar upp orenheter: Aspirinmasken; 2-3 Aspirin som krossas eller löses upp med några droppar varmt vatten, blandas med en tesked honung och appliceras på ren hud, låt verka så länge du orkar. Masken är helt otrolig,den rengör på djupet, exfolierar och återfuktar, samt är antibakteriell, billig är den också!

10.SMART ÖGONMAKEUP
Använd en kajalpenna längst ut på ögonlocket istället för över hela, så att man drar ett streck på lite mindre än halva ögonlocket och kanske även en bit utanför. Det ger en mer öppen och intensiv blick. En flytande eyeliner kan vara bättre för att undvika ett för tvärt slut på mitten av ögonlocket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madeleine

Hej finisar! Mitt namn är Madeleine och jag är en glad 95:a som bor i Skåne. Jag går just nu frisör på polhemskolan i Lund där jag trivs jättebra. på denna blogg skriver jag mycket om min vardag men försöker också att bryta av med annat smått och gott! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela