maddejjohansson

En blogg om mitt liv. Mina intressen,min familj & mina vänner!

Intressant kanske?

Publicerad 2009-10-22 18:55:40 i Allmänt,

Onödig fakta som ändå kan vara intressant att läsa! Finns på roligfakta.se


Visste du att..


Endast en person av två miljarder kommer att leva till 116 års ålder.


Hela världens befolkning skulle kunna få plats på Gotland om de stod tätt intill varandra.


Vi föds utan knäskålar. De är först utvecklade vid sex års ålder.


Fingernaglar växer i snitt 4 gånger snabbare än tånaglar.


Hjärnan består av 74,5 % vatten.


En delfin simmar sju gånger snabbare än världens snabbare människa


En kalkon kan drunkna om den tittar uppåt med öppen mun när det regnar.


Jättebläckfiskens öga är lika stort som en människas huvud.


En människa har i genomsnitt 100 000 hårstrån på huvudet.

Har man gjort ett brott i Sverige är man oskyldig tills man har bevis. I USA är det tvärtom, där är man skyldig till man kan bevisa att man inte är det!


Du andas dagligen in en liter av andra människors anala gaser.


Man använder bara 10 % av sin hjärnkapacitet.


Endast 55 % av alla amerikaner vet att solen är en stjärna.


I genomsnitt sväljer vi 8 spindlar om året.


Delfiner sover med en hjärnhalva i taget.


Man tillbringar sex månader av sitt liv på toaletten.


Det krävs mer ansiktsmuskler att göra en ledsen min än en glad min.


Du blinkar över 10 miljoner gånger per år.


Det tar 2 timmar att koka ett strutsägg.


Fjärilar smakar med fötterna.


Händer är i genomsnitt smutsigare än en offentlig toalettstol.

 

Kvinnor har i genomsnitt större näsor än män.

Man tillbringar ca ett år av sitt liv framför spegeln.

En blåvals hjärta slår endast 9 slag per minut.

En mygga har 47 tänder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madeleine

Hej finisar! Mitt namn är Madeleine och jag är en glad 95:a som bor i Skåne. Jag går just nu frisör på polhemskolan i Lund där jag trivs jättebra. på denna blogg skriver jag mycket om min vardag men försöker också att bryta av med annat smått och gott! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela