maddejjohansson

En blogg om mitt liv. Mina intressen,min familj & mina vänner!

ta hand om er!

Publicerad 2009-10-20 18:16:38 i Allmänt,

Hej sötnosar!
Ville bara säga att, ta hand om era liv för vi lever bara en gång!
Ta hand om era vänner,familj och allt annat.
Visst, det finns stunder då man vill försvinna och då man hatar allt.
Men försök att tänka igenom allt, försök tänka på allt bra ni gjort tillsamman & allt han/hon gjort för dig.
Tänk då när ni var som gladast, det kanske aldrig kommer en sådan dag igen.
Vi lever bara en gång, och vi vet aldrig när livet tar slut.
Det finns människor som gör hemska saker & också har inställningen "vi lever bara en gång".
Men hur rätt känns det, att sedan när han/hon är 90 år, så kan jag lova att den personen kommer säga:
vad har jag gjort? Hur kunde jag göra så som jag gjorde.
Man lever bara en gång, och då vill man hinna visa hur tacksam man är att man finns, genom att göra livet så bra som möjligt.
Folk begår självmord för att dom hatar sitt liv, men varför?
Varför ta självmord för det? Det finns alltid någon, åtminstonde en person, som älskar dig.
Vad som än händer, så tänk på det. Alla är älskad av någon. Så säg till dom du älskar att du gör det.
Innan det är för sent. Vi alla är guldvärda.
Vi alla har för & nackdelar. Men det är inte vårat fel, det är ingens fel.
Det bara är så, acceptera varandra! Alla är olika, på ett bra sätt.
Alla är lika mycket värda, ingen är mindre värd pga att man inte har lika dyra kläder som alla andra t.ex.?
Alla har rätt att leva, och jag tycker också att alla ska leva.
Så lev livet, lev varje dag som det vore din sista.
Och lova att ta hand om er och alla andra så bra som möjligt.
För som sagt, vi lever bara en gång! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Madeleine

Hej finisar! Mitt namn är Madeleine och jag är en glad 95:a som bor i Skåne. Jag går just nu frisör på polhemskolan i Lund där jag trivs jättebra. på denna blogg skriver jag mycket om min vardag men försöker också att bryta av med annat smått och gott! :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela